..

 

 

 رنگقیمت نقاشی ساختمان - رنگ کار ساختمان - کاغذدیواری -  نمای ساختمان  -  رنگ ساختمانی  - رنگ نمای ساختمان - رنگ جوتنرنگ عایق - نقاشی  مدرن - نقاشی سه بعدی - بازسازی ساختمان     تماس: 55420352 - 09126707244

 

ada

 

تبلیغات سایت نقاشی

------------------

رنگ ساختمان

قیمت رنگ ساختمان

رنگ مخصوص نما

تعرفه نقاشی ساختمان

اجرای کاغذدیواری

تماس:66125537

جستجو در مطالب سایت نقاشی ساختمان

بلکا چیست؟ بررسی پوشش سلولزی بلکا و ویژگی های آن

بلکا : بهترین جایگزین رنگ و کاغذ دیواری

بلکا : ساخت و اجرای بلکاطبق آخرین آمار در حال حاضر، رنگ هایی كه در بیشتر كشورهای جهان سوم و در حال توسعه استفاده می شوند، در كشورهای پیشرفته از چرخه استفاده خارج شده اند زیرا در آنها اكسید سرب كه سرطان زاییش ثابت شده به كار رفته است و باعث مضرات بسیار زیادی برای كاركنان كارخانجات رنگ سازی می شود. و همچنین برای مصرف كنندگانی كه در معرض استنشاق مواد فرار می باشند مضر است پس از گذشت حدود 70 سال از تولید رنگ هنوز عیوب فراوانی برای رنگ شیمیایی موجود می باشد. لذا به دلایل دانش ایرانی بدین فكر افتاد كه لااقل برای رنگ آمیزی اماكن و ساختمانها شالوده ای از تفكر قدیمی كه مبتنی بر استفاده مواد طبیعی بود و همچنین خلاقیت مدرنیسم را به عنوان پوششهای سلولزی به بازار ارائه دهد.
با در نظر گرفتن تاریخ پیدایش بلكا به عنوان پوشش سلولزی این نتیجه گیری می شود كه بلكا صنعتی است كه با مرور زمان جایگزین رنگهای ساختمانی می شود و در عین حال زیبایی و سلامت بهداشتی و صرفه جویی منابع نفتی را به ارمغان می آورد.
 
 ویژه گی های خاص بلكا عبارتند از :

  • * عایق حرارت
  • * عایق برودت
  • * عایق صوت
  • * بی نیاز از زیرسازی
  • * نداشتن بو و مواد فرار هنگام اجرا
  • * قابلیت شستشو
  • * خاصیت آنتی استاتیك: به دلیل ساختار فیبری گرد و غبار و ملكولهای سوخته در هوا را جذب نمیكند.
  • * مقاومت در برابر آتش و شعله ور نشدن
  • * ترك ها را می پوشاند
  • * مقاومت در برابر ضربه
  • * كاهش بازتاب مستقیم نور
  • * قابلیت ترمیم



 1- عایق حرارت و برودت
خاصیت عایق بودن الیاف سالهاست كه پذیرفته شده است و بیشتر خاصیت عایق بودن مجموع الیاف (از نظر حرارت) به این علت است كه همواره هوا در داخل فضاهای موجود در داخل آن ساكن می گردد. دیوار پوشیده از بلكا از اتلاف حرارتی ساختمان در فصل زمستان می كاهد. همه ساختمان ها از طریق دیوارها و جداره ها مقداری گرما را ازدست می دهند كه بلكا كاملا این فضاها را پر می كند. همچنین بلكا با جلوگیری از برخورد مستقیم تابش خورشید سرمایش تابستانی را تامین می كند. هوای گرم بین دیوار بیرونی و هوای ساكن بین الیاف بالا رفته و از میان سوراخ های رو كاری به بیرون جریان می یابد. در نتیجه از میزان بار سرمایشی ساختمان كاسته می شود و هوای تهویه شده مستقیما از طریق دریچه های فرعی به داخل ساختمان وارد می شود. بدین صورت هوای گرم و سرد پس از برخورد با دیوارهای پوشیده شده توسط بلكا به یك سد انتقال حرارتی برخورد  می كند این خود مطلبی است كه مورد توجه سازمان بهینه سازی مصرف انرژی می باشد.
 
 2- كاهش محسوس رفلكس صدا
یكی از آلودگی های محیط زیست كه برای انسان نیز بسیار مضر است آلودگی صوتی می باشد. مخصوصاً صداهای مداوم كه ناشی از بازگشت امواج صوت پس از برخورد با سطوح به وجود می آیند. این صداها حساسیت گوش را نسبت به انواع صداها تقلیل می دهد اگر مدت ده دقیقه در محیطی كه این صداها موجود باشند حضور داشته باشیم نیاز به استراحتی به مدت بیست دقیقه در محیطی كاملاً آرام داریم تا اثر آن را جبران نماییم. اثرات غیرمستقیم صداهای ناخواسته بر روی انسان عبارت از حساسیت عصبی، تحریك پذیری شدید، گرفتگی عضلانی و خستگی روحی و جسمی و حتی در مواقعی سرگیجه است.
بلكا به عنوان پوششی با تخلخل های فراوان و غیر همگون كه به ضخامت  mm4 -2 روی دیوارها اجرا می شود حدود 41 درصد رفلكس صدا را كاهش می دهد و بطوریكه كاملاً محسوس آلودگی صوت را تقلیل می دهد.
 
 3- عدم نیاز به زیرسازی
عدم نیاز به زیرسازی جدی و اجرا شدن این محصول بر روی كلیه سطوح اعم از گچ و خاك، سیمان سفید و سیاه، رنگ روغن، رنگ پلاستیکی، كاشی و... باعث سرعت عمل این كار و در ضمن كاهش جدی هزینه  می گردد.
بطور مثال روند كلی ساخت در ساختمان های بیشتر نقاط ایران بدین صورت است كه ابتدا بعد از آجر چینی، گچ و خاك ساختمان انجام می شود كه این مرحله در بعضی از مناطق مرطوب كشور به جای گچ و خاك، سیمان سفید جایگزین می شود سپس روی گچ و خاك یا سیمان، گچ سفید می زنند و رنگ آمیزی می كنند. با بلكا مرحله سفید كاری كاملا حذف می شود. در مرحله گچ و خاك یا سیمان بلافاصله بلكا كه جایگزین رنگ ساختمانی است اجرا می شود بدین ترتیب علاوه بر سرعت اجرای كار، راحتی و همچنین صرفه اقتصادی را به همراه می آورد در مواردی كه فضای داخلی به منظور استفاده برای آشپزخانه یا آزمایشگاه از كاشی پوشیده شده باشد و بعد از مدتی مصرف كننده تمایل داشته باشد به عنوان اتاق دیگری از آن استفاده نماید بلكا به راحتی بر روی كاشی اجرا می شود و نیاز به برداشتن كاشی نمی باشد.


  4- دوستدار محیط زیست
همانطور كه در بخش آلودگی های صوتی ذكر شد صوت های ناهنجار یكی از آلاینده های محیط زیست می باشد از زوایای دیگر عدم استفاده از مواد نفتی و مواد فرار در ساختار بلكا كه چه در زمان اجرا و چه در موقع تولید، و چه در موقع تولید، پسابی در این زمینه تولید نمی کند که باعث عدم حساسیت مصرف کنندگان و سلامتی محیط زیست می شود. چرا كه مسئله آلودگی مواد نفتی به صورت تاثیرات دراز مدت یا كوتاه مدت نمایان می شود. كاهش در انتقال نور كه موجب ممانعت عمل فتوسنتز گیاهان می شوند حاصل پساب های نفتی می باشد. تركیبات هیدروكربنی اشباع شده با نقطه جوش بالا و آروماتیكها می توانند اثرات فجیعی بر روی انواع گوناگون موجودات داشته باشند. سرنوشت تركیبات آلی كه وارد زنجیره غذایی موجودات شده اند ( ورود در زنجیره غذایی از طریق آبیاری سبزیجات امكانپذیر می باشد ) مطالعه شده است. نتایج نشان می دهند كه هیدروكربن صنعتی زمانیكه یكبار به درون بدن یك موجود زنده رفته باشند نیز پایدار می مانند.
یكی دیگر از آلوده كنندگان محیط زیست فلزات سنگین می باشند. فلزات جزو مفیدترین مواد و اولین عناصری هستند كه توسط انسان شناخته شدند و مهم ترین نقش را در توسعه تمدن ایفا كرده اند. امروز یك فلز اورانیوم راه حلی برای مبرم ترین مشكل بشر یعنی كمبود انرژی شناخته شده است كه بسیار ارزشمند است ولی در كنار آن هر چه در صنایع دیگر امكان استفاده كمتر از این فلزات سنگین كه بطور كل cu-v-sn-ni-mg-pb-cn –cd-ba هستند، باشد آلودگی های زیست محیطی به حداقل خواهد رسید با این هدف بلكا بدون استفاده از حتی یك فلز سنگین تهیه می شود كه از این بابت تامین كننده سلامت مصرف كنندگان می باشد. یكی از موارد مطرح در جوامع مدرن بشری بازیافت محصولات پس از پایان دوره مصرف می باشد كه از این جهت نیز بلكا به راحتی به چرخه طبیعت باز می گردد.


  5- خاصیت قابلیت شستشو
این خاصیت مربوط به رزین نهایی است كه این نوع رزین شیمیایی مخصوص شركت می باشد.
نحوه شتستشو: با ابر و شامپوی فرش قابل شستشو می باشد پس از شستشو مدتی صبر كنید تا دوباره بلكا خشك شود.
 
  6- عدم جذب گرد و غبار
یكی از عوامل جذب گرد و غبار توسط سطوح، ایجاد بار الكتریكی مخالف بین ذرات معلق در هوا و سطح مورد نظر می باشد. در آزمایشات متعدد مشخص شده است كه الیاف سلولزی حداقل (در حد صفر) اشكال را از نظر بار الكتریسیته ساكن ایجاد می نمایند. دلیل این پدیده به جذب رطوبت توسط الیاف سلولزی و پنبه ای مربوط می شود. از مدتها قبل فهمیده شده بود كه الیاف، رطوبت موجود در هوا را به خود جذب می كنند از این نقطه نظر جذب رطوبت باعث می گردد از تشكیل الكتریسیته ساكن در الیاف جلوگیری به عمل آید. با توجه به ساختار بلكا كه تشكیل شده از رزین های سلولزی و الیاف پنبه ای و پگیمنت معدنی، هیچكدام از اجزا تشكیل این محصول دارای الكتریسیته ساكن نمی شود و در نتیجه ما شاهد رگه های جذب گرد و غبار در سقفها و بالای شوفاژها نمی باشیم.
 
  7- مقاومت در برابر آتش
طول زمان حفاظت در مقابل آتش یا تحمل آتش برای ساختمان می تواند متفاوت باشد و بستگی به فاصله آنها از مراكز آتش نشانی، وجود تجهیزات اطفاء حریق مستقر در ساختمان و یا وجود مواد قابل اشتعال در آنها دارد. زمان تحمل آتش برای ساختمان های مسكونی و اداری باید سه ربع تا یك ساعت باشد و این زمانی است كه معمولاً برای  تخلیه ساختمان لازم است. ساختمان های بلند، بیمارستانها، تئاتر و سینما 2 ساعت و اماكن تجاری و صنعتـی حداقل باید سه ساعت تحمل آتش را داشته باشد و در این زمـان آسیب نبیند. انتخـاب نوع پوشش مقاوم آتش و ضخامت آن برای ساختمان ها بستگی به جنس آنها و همچنین زمانی دارد كه برای تحمل آتش، برای آنها در نظر گرفته شده است. در شرایط ثابت، ضخامت لایه پوشش مقاوم آتش نسبت مستقیم با زمان تحمـل آتش دارد و با افزایش ضخامت، زمان تحمل افزایش می یابد. استاندارد شماره DIN4102  آلمـان، ناظر به عكس الـعمل مصالح ساختمانی در مقابل آتش است. پوشش دیوار « بلكا » بر اساس داده های این استاندارد در رابطه با آتش سوزی، مورد آزمـــایش قرار گرفت و نتیجتاً به عنوان یك مصالح ساختمانی كه به سختی قابل اشتعال می باشد، طبقه بندی شده و می توان این پوشش دیوار را به عنوان مصالح ساختمانی كه به سختی قابل اشتعال می باشد، به كار برد. ضمناً تأییدیه عدم اشتعال بلكا را از NWTA  استرالیا و دانشكده امیركبیر اخذ كرده ایم.

 
  8- خاصیت ارتجاعی
این خاصیت باعث می شود ترك دیوارها پوشانده شود و همچنین از ایجاد ترك احتمالی در سقف و دیوارها جلوگیری كند. این مورد به خصوص هنگام بازسازی ساختمان های قدیمی نمود پیدا می كند.
 
بلكا از نظر بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته است:
1) از لحاظ سمی برای كشت گیاهانی كه بعداً تولید فیبر می نماید آزمایش شده و میزان آن در حد نرمال می باشد.
2) : PH  PH  بلكا  به دلیل حلال آب برابر با 7 می باشد.
3) فاقد فرمالدئید می باشد.
4) میزان فلزات سنگین مانند Pb   ـ Hg  ـ Zn   ـ A  ـ Co  ـ Cu  ـ CI  ـ Cd  كه سرطان زا هستند تقریباً در حد صفر می باشد.
5) بلكا فاقد هر  گونه مواد فرار می باشد.
مواد موجود در بلكا و ساختار بلكا :
مخلوطی از پنبه سلولز، رشته های الیاف و رزین سلولزی با انواع متنوعی از افزودنی های تزئینی و آب. ساختار بلكا به انواع طرح های نرم و دانه دار می باشد.
پوشش :
هر كیلو حداقل 3 متر را پوشش می دهد.
 
توضیح :
بلكا به دلیل داشتن رطوبت در حین اجراء، می بایست كلیه سطوحی كه در مقابل آب از خود رفلكس نشان می دهند را قبلاً توسط رنگ روغنی براق و تترونیوم رزین پوشش داد و میزان مصرف و غلظت رنگ روغن و یا تترونیوم رزین، بستگی به فرسودگی و قطر فلز یا سطح زیر كار دارد.

 منبع: وبسایت بلکا  belka.co.ir

 

نحوه اجرای بلکا:

 

نحوه اجرا :
برای این كه بلكا خواص و مزایای خود را در حد ماكزیمم داشته باشد لازم است ضخامت مناسب را داشته باشیم برای این منظور باید در هر متر مربع  280 گرم بلكا ( خشك ) به ضخامت 1/5mm  ـ 0/5mm  اجرا شود.
بلكا روی سطوح رنگ روغنی ـ رنگ پلاستیك ـ سیمان سیاه ـ سیمان سفید ـ گچ و خاك و ... اجرا می شود.
برای كاركردن سطوحی كه از رنگ پلاستیك استفاده شده باید قبل از شروع كار روی سطح را با محلول روغن الیف و (حلال: تینر یا نفت) بپوشانیم و پس از خشك شدن كامل شروع به اجرای بلكا نماییم. اگر در محلی دود سیگار ( نیكوتین ) و یا دوده زیاد باشد برای بالا بردن چسبندگی بهتر است آن قسمت از سطح قبل از اجرا شستشو شود.
زمان خشك شدن :
بسته به نوع كار و رطوبت محیط متفاوت می باشد برای زیركار گچ و خاك 24 ساعت خشك می شود. و برای بقیه بین 24 تا 72 ساعت زمان طول می كشد تا خشك شود.
جهت ترمیم بلكا:
می بایست محل صدمه دیده را از هر طرف، حداقل به میزان 10 سانتی متر توسط آبپاش خیس نمود و پس از 10  دقیقه از همان مواد و رنگ بلكا بر محل صدمه دیده اجراء گردد.
 
 نحوه اجرای بلكا بر روی سطوح مختلف

1-  سطوح گچی
گچ نرمه یا گچ سفید
این نوع سطح كار جزء بهترین دسته سطوح جهت اجراء بلكا می باشد و نیاز به هیچ گونه زیرساخت و یا زیرسازی ندارد و مستقیماً بلكا بر روی آن انجام می شود.
 
سطح گچ و خاك 
معمولاً در این سطوح نبش های دیوار به دلیل عدم نظــارت و یا عدم نیاز شمشه گیری نمی شوند و دور پنجره ها و دربها خالی می ماند كه در این صــورت می بایست نبشها شمشمه گیری شود بعـد از انجام این كار مانند بند 1 ماده الف، بلكا قابل اجراء می باشد.
 
2-  سطوح سیمانی
 الف) سطح سیمان زبر
معمولاً سطوح سیمان زبر از ناصافی و تخلخل بالا بر خوردار است و نبش ها شمشه گیری درستی نگردیده و در این صورت بعد از ترمیم نبشها می بایست جهت كیفیت بهتر، بلكا دو بار به صورت آستر و رویــه اجراء شود كه طبعاً هزینـه اجراء بلكـا افزایش می یابد و از لحاظ چسبندگی هیچ گونه مشكلی نخواهد داشت.
 ب) سطح سیمان نرم
سطوح سیمان نرم كه طبق استاندارد های معمول منطقه ای اجراء شده است، هیچ گونه مشكلی جهت اجراء بلكا ندارد و بستر بسیار مناسبی جهت اجرا، این محصول می باشد.
ج) سطح سیمان تگری
 این سطوح در صورتی كه از سطح یكسانی بر خوردار باشد، بلكا به راحتی بر روی آن اجراء می شود.      
 
3-  كنیتكس
كنیتكس روغنی
 در صورتی كه این سطوح دارای طبله و پوسیدگی نباشد براحتی بلكا بر روی آن اجرا، میشود.
 
كنیتكس آبی ( پلاستیك ) 
این سطــوح معمولاً به دلـیل عدم قدرت چسبندگی به سطوح زیرین و حلالیــت در آب می بایست كلیه سطح به مواد تترونیـوم رزین آغشته شود، به اندازه ای  كه دیگر آب داخل آن نفوذ نكند و سپس بلكا بر روی آن اجرا، شود.
 
رولكس
مانند كنیتكس آبی رفتار شود.
      
4-  رنگها
 رنگ روغن
سطوح رنگ روغن بستر مناسبی جهت اجرا، بلكا می باشد و می بایست به دلیل لغزنده بودن سطوح رنگ روغن، خمیر بلكا كمی سفت تر از حد معمول تهیه شود.
 
رنگ روغن كهنه وخراب
معمولاً این سطوح به دلیل پوسیدگی در اثر مرور زمان و یا عدم كیفیت رنگ و اجراء از سطح نابرابری برخوردار است كه جهت جلوگیری از تناقض رفتار بلكا در این سطوح كلیه سطح را می بایست توسط تترونیوم رزین آغشته كرد و یك برابری كلی در روی سطح ایجاد نمود و پس از خشك شدن كامل، بلكا را بر روی آن اجرا گردد.
رنگ پلاستیك 
رنگ پلاستیك به دلیل عدم مقاومت در برابر آب، می بایست كاملاً توسط تترونیوم رزین و تینر آغشته شود و پس از خشك شدن، بلكا بر روی آن اجراء گردد.
 
5-  چوب
چوب
برای این سطوح، قبل از اجراء باید سطح چوب به تترونیوم رزین آغشته شود در این صورت كیفیت مطلوبتری بدست می آید.
نئوپان
سطح نئوپان، می بایست حداقل دوبار توسط تترونیوم رزین آغشته شود و در غیر اینصورت می بایست حتماً از رنگ روغن خوب استفاده شود.
 
 6-  شیشه 
سطح شیشه محدودیتی جهت اجراء ندارد، اما در صورت آلوده بودن به دوده می بایسـت توسط ابر یا دستمال تمیز گردد و خمیر بلكا از حد معمول كمی سفت تر تهیه شود.
 
 
7-  آهن
آهن سیاه 
 آهن سیاه به دلیل سـرعت بالای زنگ زدگی مـی بایست حتماً توسط رنگ روغن خـوب آغشته می شود.      
 
آهن گالوانیزه و یا آلومینیوم 
این سطوح در صورت چرب نبودن محدودیتی جهت اجراء بلكا ندارد و خمیرمی بایست كمی سفت تر از حد معمول تهیه شود.

طرز ساخت بلکا:

بلکا : ساخت و اجرای بلکا آماده سازی خمیر بلكا:
تمام طرح های سفید رنگ به یك پوشش زیرین نیاز دارد. برای سایر رنگها زمینه های مناسب با آن رنگ مورد نیاز می باشد، زیرسازی باید الزاماً با مواد ما آستر شود چرا كه محتوای آب بلكا ممكن است مواد قابل حل موجود در زیرسازی را حل كند و مواد در طول مدت خشك شدن به درون بلكا نفوذ كند. این امر ممكن است ایجاد طبله و تغییر رنگ در پوشش بلكا كند.
 آماده سازی پوشش:
1ـ مواد را در یك سطل بریزید.
2 ـ به آن آنقدر آب اضافه كنید تا یك خمیر كاملاً سفت ایجاد شود.
3ـ بعد از مخلوط كردن مواد با یكدیگر، مخلوط را به مدت 30-15 دقیقه رها كنید.
 

سوالات متداول بلکا:

 بلکا چیست ؟   
بلکا از سلولز طبیعی تشکیل شده است. عایق حرارتی، برودتی و همچنین عایق صوتی می باشد. به زیر سازی نیازی ندارد و قابل ترمیم می باشد. در برابر ضربه، آتش سوزی و شعله ور شدن مقاوم است. به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی استاتیک و ساختار فیبری  گرد و غبار هوا را به خود جذب نمی کند.
     
 آیا این محصول قابل شستشو می باشد؟     
بله. به راحتی با شامپو فرش قابل شستشو است و به صورت ملایم با ابر و مقداری کف می توان آن را لکه گیری و تمیز نمود.

آیا بلکا در فضای باز هم قابل اجرا می باشد؟    
خیر. زیرا عواملی همچون بارش باران های اسیدی و تابش مستقیم نور خورشید، ممکن است به آن صدمه بزند.

 آیا می توان از بلکا در حمام استفاده کرد؟   
بله با افزودن یک لایه عایق، مقاومت آن در برابر رطوبت افزایش می یابد.

 آیا بلکا در مناطقی که رطوبت بالا دارند، قابل اجرا است؟   
بلکا تا حدودی رطوبت هوا را به خود جذب می کند، اما باید میزان لایه عایق را به نسبت رطوبت موجود در هوا انتخاب کنیم تا مقاومت کل لایه افزایش یابد.

 آیا بلکا برای بدن انسان حساسیت زا است؟    خیر

 آیا بلکا رنگ پس می دهد؟   خیر

 آیا بلکا ترک می خورد؟   خیر

 آیا بلکا نیاز به زیر سازی دارد؟   خیر

 آیا این محصول قابل ترمیم است؟   
بله، ترمیم بلکا براحتی میسر می باشد. فقط کافی است قسمتی را که می خواهید ترمیم شود به وسیله آب پاش خیس کنید و با ماله مخصوص از تمام جهت ها ترمیم کنید.

محصولات بلکا حاوی چند رنگ است؟
تنوع رنگی محصولات بلکا زیاد و در حدود 60 رنگ می باشد.

آیا خاصیت عایق بودن را می توان در بلکا مشاهده کرد؟
بله این محصول عایق حرارتی، برودتی و صوتی می باشد.

  آیا بلکا دارای بوی خاصی است؟    خیر

چند روز طول می کشد تا صد متر مربع بلکا را در سطح اجرا کنیم؟  
اگر از دو اپراتور استفاده کنیم می توانیم صد متر مربع را در یک روز اجرا نماییم.

 آیا از بلکا می توان در محیط آشپزخانه رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی استفاده کرد؟
 از آنجائیکه بلکا پوششی کاملا طبیعی و بهداشتی می باشد، در کلیه اماکن عمومی می توان از آن استفاده نمود.
 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

برخی از مطالب سایت

نقاشی ساختمان با مصالح با کادر مجرب  در اسرع وقت ...  روغنی بی بو، پلاستیک، مولتی کالر، رنگ...
نقاشی‌‌ ساختمان‌‌ امید با ۳۰‌ سال‌ سابقه‌‌ در امور نقاشی   رنگ‌های‌ مولتی‌ کالر - اکرولیک - رنگ‌های‌‌...
نقاشی ساختمان فردی. روغنی. پلاستیک. مولتی کالر. اکرولیک. بازدید رایگان. قیمت توافقی.  09159176352...
نقاشی و رنگ امیزی تخصصی محیط داخل و نمای ساختمان با بهترین کیفیت با ارائه آلبوم کار، اجرای انواع رنگ های...

حذف آگهی از سایت

برای حذف آگهی تان از سایت، با همان شماره های که در سایت آگهی ثبت کرده اید، عدد 2 (متن پیامک فقط عدد 2 باشد) به شماره  09367731328  پیامک بفرستید .

ثبت آگهی نقاشی ساختمان با سامانه پیامکی

نقاش ساختمان گرامی و کارفرمای محترم، شما می توانید برای درج آگهی در سایت، علاوه بر فرم ثبت سفارش با استفاده از سامانه پیامکی متن کامل آگهی خود (اعلام نقاش یا کارفرما، نوع خدمات، تلفن همراه و یا ثابت و متن آگهی) را به شماره 09367731328 پیامک بفرستید.

( لطفا در پیامتان شهر محل انجام کار نقاشی را بنویسید.)

درج آگهی در سایت نقاشی ساختمان رایگان است.